Movies in the teaching of International Relations
the Brazilian experience
DOI:
https://doi.org/10.21530/ci.v16n3.2021.1174Resumo
This article investigates how movies have been used as an IR pedagogical tool in Brazil. Through a survey research method, with voluntary and unidentified participation of respondents, we mapped when films are used and why, the judgment on the successfulness of performed activities, and the difficulties to use them. Data confirmed that films are widely employed; that the main purposes of using movies are to provide additional information and to illustrate how a given IR theory or school explain the world; and that limits of using films go from the lack of adequate films to the absence of adequate resources for their exhibition.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2021 Cristine Koehler Zanella, Edson José Neves Junior
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.